torsdag 4 juni 2009

Strandgung i TP



Idag har jag å Zelda å Syrran å ungarna å Marcus å Isac varit i TP å lyssnat på musik.. typ allsång i TP. Brukar ha det på torsdagar under sommaren med massa artister som uppträder å sjunger. Var MASSSOR med folk i TP å inga parkeringsplatser. Folk parkerade som galningar kom knappt fram på gratisparkeringen i stan. Synd att lapplisorna inte var ute för då hade det blivit mååånga böteslappar. Vädret var perfekt solen sken å det blåste inte så mycket i stan som i Färlöv.


Zelda tyckte det var döskoj med massa folk å att få vara uppe å titta på allt å alla. Jag höll henne uppe så hon kunde se sen satt hon eller stod i mitt knä och dansade. Hon var helgullig hela kvällen. Ammade henne för första gången ute. Det var kalt om tutten ska jag säga hahah... Lite fika hade vi med oss rån å saft å digestive å ballerina. Blev bara en liten fika på filten eftersom ungarna inte ville sitta still utan bara ville till lekplatsen så vi fick gå dit.


Rongedals, Kevin från idol, Dansband från Bjärnum, Ann-Louise Hansson mfl uppträdde å det var en heltklart trevlig kväll. Träffa på Jenny å Kenny som var ute på en tur i det fina vädret.






Appråpå Flervägsstopp som jag funderade över i förra inlägget har jag hittat följande svar på hur man uppför sig.


"Om vägmärket flervägsstopp finns uppsatt i en vägkorsning ska varje förare (från samtliga håll) först stanna vid stopplinjen men om den saknas omedelbart innan den korsande vägen. (Var man ska stanna har således inget med sikten att göra). Därefter lämnar du företräde åt trafiken på den korsande vägen innan du fortsätter din färd." (http://www.trafiksakerhet.se/Trafikregler.htm)


"Lämna företräde åt trafiken på den korsande vägen..." Men alla korsar väl varran??!!!!


annan förklaring:

"Används för att tvinga alla fordon att stanna innan de kör in i en korsning. Det ger föraren tid att välja lämplig tidpunkt, med hänsyn till annan trafik, att köra in i korsningen Dessutom blir fordonens hastighet låg i korsningen vilket ger lindrigare skador vid en olycka." (http://www.malmo.se/gatortorgtrafik/resorochtrafik/nardukorbillastbilmm/trafiksakerhet/flervagsstopp.4.365accf7116191cc840800026513.html)


"... välja lämplig tidpunkt att köra in i korsningen..." Tänk om alla står å velar då å sen kör alla på samma gång??


Jag tror jag kör på Jeccas alternativ... Högerregeln....!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar